tisdag 31 januari 2012

Nytt garn och gamla minnen

Oj då, i söndags råkade jag visst beställa lite garn!!


Ovanstående har jag beställt från YlloTyll. Ska bli grymt spännande att se om garnernas färger stämmer överens med färgerna på bilderna. Speciellt garnet på den tredje bilden ser ut att vara väldigt vackert!

Sen provade jag också att beställa från Yarn-Paradise, som har sjukt billiga garner. Köpte ett tweedgarn som bara kostar 8kr nystanet. 16 nystan är nu på väg hem till mig och av dem hoppas jag det ska bli en klänning, om jag inte tröttnar för fort på ett så stort projekt!


Igår fick min älskade Farmor somna in i stillhet. Jag saknar henne redan men letar fram alla fina minnen. Hon var och är min favorithantverkskonstnär och hennes saker är speciellt uppskattade i mitt hem. En speciell plats i mitt hjärta har du Farmor!





3 kommentarer:

  1. "Min Ann-Britt", aldrig skall jag sluta älska dig. Så tacksam att jag iallfall en enda gång hälsade på dig. Fast att du var så trött efter duschen, så log du som du alltid gjort, när jag på minde dig om att det var jag, Maggan. som var och hälsade på. När jag sen nämnde att jag varit gift med din son Lars, då kom det där fina leendet. Ett leende jag aldrig kommer att glömma.
    Önskar av hela mitt hjärta att du nu sover gott, kram från Maggan.

    SvaraRadera
  2. Å så underbar bild på mormor <3 Ja de e de härliga minnena man minns, vår stålmormor/farmor :-) Så nyfiken på livet och oss alla, alltid på benen och som du beskriver Annelie- vilken konstnärssjäl! Det är med ett leende jag går runt här hemma och tittar på hennes verk. Man vill bevara allt i händerna och slutna dem för alltid...
    Jag känner sådant lugn att jag fick träffa henne sista dygnet i livet och tiden efter hon lämnade...där men ändå inte...minuterna efter sista andetaget stod hon bredvid oss, med morfar på ena sidan och Lasse på andra. Det är jag säker på. Hon har det bra nu, fina lilla mormor.
    Vi ses snart Annelie <3 Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Fina garner du köpt.
    Avsked måste få ta tid. Saknaden dyker upp då och då när man minst anar det. Ha det gott.

    SvaraRadera