fredag 21 september 2012

Hösttröjan

Så blev min hösttröja klar! Lagom till ruskväder med blåst och regn. Väldigt enkel modell att sticka, men ändå mysig, varm och skön. Älskar färgerna, inte så konstigt kanske eftersom hösten är den vackraste årstiden trots allt. Blev sugen på att göra en tröja till men denna gång vill jag ha en benvit variant, gärna med flätor eller dylikt. Kanske i koftmodell dessutom. Blir till att googla runt lite efter något fint mönster!

Och här är ju Emma-Li´s sommartopp också!            
Och en till påbörjad! Har visst inte skrivit i bloggen på ett tag!



Förra helgen gjorde jag ett fynd på Myrorna. Köpte en hel skokartong med knyppelpinnar för dryga hundralappen, så nu har jag pinnar så jag klarar av rejält stora knyppelprojekt framöver!

4 kommentarer:

  1. Annelie, du måste nog välja en mall där det finns en header för bloggrubrik. När du väl gjort det kan du välja bild för headern i de mått som anges. Jag gör mina bilder själv. Lycka till!
    /Eva

    SvaraRadera
  2. Jättefin!
    Vad gör du nu? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att du och jag är ganska lika, åtminstone när det gäller bloggandet. Jag har visst inte uppdaterat här på ett tag.
      Just nu stickas det grytlappar, försöker sticka upp en massa restgarner. Kanske blir det några julklappar att ge bort!

      Radera
    2. Det är bra att starta på nytt ibland! :)
      Strumpor i julklapp är ALDRIG fel

      Radera