måndag 9 juli 2012

En märklig dag tillägnad Kattskrället.

Hmm, hur ska jag sammanfatta denna dagen?
Det började med ett morgontidigt besök av bror min. Han tutade som en tok utanför och när jag typ lyckats ta mig ur sängen står han där med världens monstermaskin på gräsmattan. Nåväl, men fyrhjulig var den, och jag fick testa!! Hur kul som helst.

Strax därefter dök mamma och Hans upp. Hans snickrade lite på huset och vi bjöd på en kopp kaffe mitt i lunchen, sen bar det iväg till jobbet för Daniels del.
Vid 14-tiden packade jag, Emma-Li och Smilla in oss i bilen, Smilla något motvilligt. Jag lämnade skruttan hos farmor och farfar och körde sedan till veterinären i Slöinge med vårt stackars kattskrälle som på något sätt lyckats att få ett rejält sår på ena bakbenet.



I väntan på att Smilla blev opererad blev det kaffe
och glass hos LB. Sen bar det iväg till Slöinge igen
för att hämta katta och sen till apoteket för
kattmedicin. Emma-Li pratade hela tiden om
doktorn, medicin och "stackars Smilla", som nu är
 något sur över att behöva ha krage på sig.

Nu är det hög tid att krypa till kojs, hoppas
morgondagen blir något lugnare, åtminstone för
Smillas del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar