torsdag 5 juli 2012

Semesterdagboken tar sin början!

Så var semestern rejält invigd då, med strålande sol, 25 grader varmt och hela familjen ledig! Efter en skön sovmorgon packade vi väskorna och begav oss till Långasand för ett dopp i havet. Har nog aldrig sett så många maneter på en och samma gång, de låg i drivor i strandkanten. Tror att de kallas för öronmaneter.


Fikakorgen hade vi fyllt med baguetter, hembakade bullar, kaffe, saft och vattenmelon. När molnen började driva in satte vi kurs hemåt igen. Emma-Li som sällan tröttnar på att bada såg till att vi fyllde hennes pool, och sen var hon sysselsatt en bra stund. Själv rensade jag en del ogräs i blomrabatterna och Daniel skurade trädäcket. Vi hämtade Barne som körde trimmer, vilket var välbehövt nu när aklejorna slutat blomma.

Ikväll fixade jag ugnsbakad lax med nypotatis och romsås och därefter gick vi lite powerwalk med Emma-Li i vagnen. Nu är det lugnt och stilla här hemma. Daniel pysslar och städar undan i trädgården och själv har jag slagit mig ner i soffan och funderar på vad jag ska plocka fram för pyssel. Raggsockar är inte särskilt lockande, så jag får nog bläddra lite i mina inspirationsböcker en stund…  …och så var också de 6 litrarna flädersaft i frysen. Mumma för själen, både att göra och att njuta. (120705)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar