torsdag 12 juli 2012

Utflykt till Marbäck.

Vaknade på soffan. Kan bero på att jag somnade där någon gång i natt, runt halv fyra. Nåja, det kan ju bara bli bättre, eller hur?
Finns det något ljuvligare än tomatsoppa? Ja, säkert en hel del, men Daniels tomato soup var idag grym!
Efter lunch körde jag och Emma-Li ut till Marbäck för att hälsa på Jennie, Roffe och Otto. Det blev trädgårdsvandring, fika och några timmars prat och tjat ;-) Fick låna hem deras äggkläckningsmaskin! Vår ena höna låg och ruvade troget på sina ägg i mer än 21 dagar, och ändå blev det inga kycklingar. Denna gång gör vi det maskinellt. Har lagt nio ägg i kläckaren och hoppas nu att några är befruktade eftersom jag ska sköta om dem som små bebisar i 21 dagar.

Emma-Li´s tröja växer så sakteliga. Här kommer bild på modellen, vilken jag stickar i gammelrosa, brunt och grönt. Blir rätt juste tror jag.

I kväll blir det tidig läggning för i morgon ska Smilla på återbesök hos kattdoktorn. Hopppas hon blir godkänd så att hon kan slippa sin krage och får springa ute igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar