onsdag 11 juli 2012

Shoppa eller hoppa?

Såhär mitt i veckan ser jag väldigt mycket fram emot helgen, för då är Daniel ledig. Börjar bli lite trist att ha semester när mannen jobbar. Har idag varit och inhandlat lite grejer till kylskåpet. Det bara äter och äter hela tiden. Emma-Li upptäckte till sin förtjusning en hoppborg utanför Ica (reklam!) och självklart fick hon hoppa en stund.

Vi åkte också och köpte några garnnystan, närmare bestämt 11 stycken, varav 7 ska lämnas till gamlamormor Inger som så gärna vill göra en kofta till Emma-Li. Resterande 4 ekonystan bara liksom följde med hem, tillsammans med ett mönster på en söt kortärmad topp till skruttan.

När vi körde från garnbutiken sa Emma-Li " Mamma, jag vill inte åka hem, jag vill shoppa mer!" Nu såhär i efterhand kan jag ju ha hört aningen fel, hon kanske egentligen sa "jag vill hoppa mer!"
Hann att börja sticka några varv ikväll innan våra gäster dök upp vid 20-tiden. Vi bjöd Malin med pojkvän Elliott på kaffe och hembakade bullar och satt och småpratade en bra stund. Såhär i midnattens timme blir det nog några stickevarv till innan jag hoppar i sängen eller ockuperar soffan (beroende på mängden hostattacker).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar